Googlovo indeksiranje spletnih strani
datum objave: 25.07.2023
Ko je spletna stran narejena in jo instaliramo na splet, jo Googlovi pajki odkrijejo in pregledajo. Do pregleda pride tudi, če spletno stran prijavimo v Google Search Console GSC. Če je s posameznimi podstranmi vse v redu, jih Google indeksira. To pomeni, da jih shrani v svojo bazo podatkov, da bodo prikazane v rezultatih iskanja.
1
0
Googlovo indeksiranje spletnih strani
Izbira ponudnika CDN storitev
datum objave: 14.07.2023
Kot vemo že iz prejšnjih objav, je hitrost nalaganja vsebine spletne strani na ekran naprave zelo odvisna od razdalje med obiskovalcem strani in strežnikom, na katerem je stran instalirana. Da bi to dosegli, je bilo razvito omrežje Content Delivery Network CDN.
1
1
Izbira ponudnika CDN storitev
Kaj je CDN oziroma Content Delivery Network
datum objave: 02.07.2023
V zadnjih dveh objavah smo govorili o AMP spletnih straneh, omenili pa smo tudi, da nam hitrost nalaganja spletne strani občutno pohitri Content Delivery Network oziroma CDN. To je pomembno zlasti v primerih, če strani gledamo z mobilnimi napravami, saj so hitrosti prenosa pri njih manjše.
1
2
Kaj je CDN oziroma Content Delivery Network
Kako zgradimo preprosto AMP stran
datum objave: 20.06.2023
V
prejšnji objavi smo odgovorili na vprašanje Kaj je AMP oziroma Accelerated Mobile Pages, sedaj pa si bomo ogledali, kako iz preproste spletne strani izdelamo preprosto AMP stran.
1
3
Kako zgradimo preprosto AMP stran
Kaj je AMP oziroma Accelerated Mobile Pages
datum objave: 12.06.2023
Ker gre za novo generacijo izdelave spletnih strani, ki so predvsem prijazne do mobilnih naprav, navajamo, kaj je AMP in kakšne so prednosti z njim izdelanih strani pred klasičnimi.
1
4
Kaj je AMP oziroma Accelerated Mobile Pages
Kaj je Canonical tag in čemu je namenjen
datum objave: 04.06.2023
Za primere, ko spletna stran vsebuje več podstrani z enako vsebino, je bila razvita kanonična oznaka oziroma canonical tag. Pri izdelavi spletne strani moramo označiti, katera podstran je izvorna, da jo lahko Google loči od podstrani s podvojeno vsebino.
1
5
Kaj je Canonical tag in čemu je namenjen
Vpliv Domain Authority in Page Authority na rangiranje
datum objave: 25.04.2023
Potem ko smo se podrobneje spoznali z DA in PA, nas še zanima, kakšno vliv imata na rangiranje spletne strani. Ali pomembno vplivata na razvrščanje, ali pa so drugi dejavniki bolj pomembni, da dosežemo visoke pozicije pri iskanju z Googlom?
1
6
Vpliv Domain Authority in Page Authority na rangiranje
Kaj je Page Authority PA in kako je definiran
datum objave: 18.04.2023
Kot Domain Authority DA je tudi faktor Page Authority PA razvila firma Moz, izračuna pa ga za vsako podstran (page) posebej. Vrednost pove, kako uspešno bo podstran uvrščena z iskalniki spletni strani, recimo z Googlom.
1
7
Kaj je Page Authority PA in kako je definiran
Kaj je Domain Authority DA in kaj pomeni
datum objave: 10.04.2023
Podjetje Moz je razvilo način, po katerem določi, koliko je neka domena vredna. Če se spletna stran bolj verjetno razvrsti med rezultati iskanja, ima višjo vrednost Domain Authority DA. Taka domena je vredna več, z njo pa tudi spletna stran.
1
8
Kaj je Domain Authority DA in kaj pomeni
Kako deluje algoritem Hummingbird
datum objave: 05.04.2023
Če hočemo narediti kvalitetno optimizacijo spletne strani SEO, ni več dovolj, da poznamo navodila, ki so bila aktualna še pred nekaj leti. Kar je veljalo nekoč, je sicer uporabno še vedno, moramo pa spletni strani dodati tisto, kar Google od nje pričakuje, da jo bo nagradil z dobro uvrstitvijo.
1
9
Kako deluje algoritem Hummingbird
Kršenje Googlovih algoritmov Panda, Penguin in Hummingbird
datum objave: 25.03.2023
Pred kakimi dvajsetimi leti so razvijalci vstavljali v besedila spletnih strani veliko število ključnih besed oziroma gesel, da so dosegli boljše uvrstitve z raznimi iskalniki. Kasneje je Google razvil več algoritmov, s katerimi pregleduje, če spletne strani ustrezajo pravilom dobre in zanimive vsebine.
1
10
Kršenje Googlovih algoritmov Panda, Penguin in Hummingbird
Kaj je gostota ključnih besed oziroma keyword density
datum objave: 20.03.2023
Ko vpisujemo na spletno stran ustrezno besedilo, moramo vanj vnesti tudi ključne besede oziroma gesla, da bodo iskalniki lažje zaznali vsebino spletne strani. Ob tem se vprašamo, koliko ključnih besed naj vključimo.
1
11
Kaj je gostota ključnih besed oziroma keyword density
Kaj je preusmeritev 301 oziroma 301 Redirect
datum objave: 12.03.2023
Če bi se zaradi kateregakoli vzroka neko spletno mesto preselilo na drugo mesto, bi obiskovalec pri naslavljanju nanj dobil na ekranu sporočilo, da stran ne obstaja (404 Not Found). Takrat se vprašamo, kako lahko preprečimo take neželene situacije.
1
12
Kaj je preusmeritev 301 oziroma 301 Redirect
Kako zavrnemo škodljive povezave - Disavow links
datum objave: 05.03.2023
Če hočemo doseči dobro uvrstitev naše spletne strani, mora ta imeti dovolj zunanjih povezav. Njihovo število pa ne zagotavlja, da bomo v tej nameri uspeli. Zavedati se moramo, da nam pomagajo le povezave s kvalitetnih spletnih strani, medtem ko nam slabe lahko škodijo.
1
13
Kako zavrnemo škodljive povezave - Disavow links
Google Penalties in kako kazni odpravimo
datum objave: 21.02.2023
Če Google ugotovi, da vsebina neke spletne strani ni v skladu z njegovimi algoritmi, jo kaznuje (Google Penalties). Vzrokov za kaznovanje je lahko več, navedli pa jih bomo v nadaljevanju. Do kaznovanja pride pogosto, če povezave na našo spletno stran niso dobre ali pa ne obstajajo več.
1
14
Google Penalties in kako kazni odpravimo
Kaj je Title tag in kako se ga optimizira
datum objave: 12.02.2023
Na začetku HTML programske kode vsake spletne strani je njen Header, v katerega se zapiše naslov strani kot Title tag. Google priporoča, da vsebuje med 50 in 60 znakov, več pa ne, ker ga drugače skrajša sam. Naslov Title se pri SERP (Search Engine Results Page) izpisu zadetkov poizvedbe izpiše kot prva vrstica in sicer v modri, odebeljeni pisavi.
1
15
Kaj je Title tag in kako se ga optimizira
Napaka 404 Not Found in kako jo odpravimo
datum objave: 02.02.2023
Če v Googlovo iskalno okence vtipkamo zahtevo po prikazu neobstoječega naslova URL ali datoteke, ki ne obstaja, se nam na ekranu pojavi izpis 404 Not Found. Napaka nam pove, da smo povezavo s strežnikom sicer vzpostavili, vendar na njem ni tistega, kar bi radi dosegli.
1
16
Napaka 404 Not Found in kako jo odpravimo
Kako odstranimo podstran s spletne strani
datum objave: 26.01.2023
Če bi radi spremenili spletno stran, moramo to narediti pravilno. V primeru, da gre samo za spremembo besedila ali slik, je stvar enostavna in ni treba paziti, da bi ravnali napak. Če pa na spletno stran dodamo ali z nje odstranimo kakšno podstran, moramo obvezno narediti novo datoteko sitemap.xml in jo vpisati v orodje Google Search Console GSC.
1
17
Kako odstranimo podstran s spletne strani
Kako povečamo CTR oziroma Click Through Rate
datum objave: 18.12.2022
Preden se poglobimo v razlago, bomo na kratko ponovili prejšnjo objavo pod naslovom
Kaj je CTR oziroma Click Through Rate, ki govori o tem, kaj ta faktor sploh je in kako se ga izračuna.
1
18
Kako povečamo CTR oziroma Click Through Rate
Kaj je CTR oziroma Click Through Rate
datum objave: 29.11.2022
Odgovor na vprašanje Kaj je CTR oziroma Click Through Rate podaja naslednja definicija. CTR oziroma Click Through Rate je faktor, ki za določeno ključno besedo oziroma geslo pomeni razmerje med številom klikov na določeni zadetek in številom prikazov zadetkov.
1
19
Kaj je CTR oziroma Click Through Rate
Kaj je vidnost spletne strani
datum objave: 22.10.2022
Ker večina spletnih orodij (Semrush, Seobility, ...) v svojih poročilih o kvaliteti spletne strani podaja poleg trenutne uvrstitve tudi njeno vidnost (website visibility) v odstotkih, bomo v nadaljevanju pogledali, kaj vidnost spletne strani sploh je.
1
20
Kaj je vidnost spletne strani
Koliko stane izdelava spletne strani?
datum objave: 16.03.2022
V zadnjih letih se je izdelava spletnih strani občutno pocenila, kar je pri iskalcih izdelovalcev privedlo do zadovoljstva, medtem ko se morajo slednji prilagoditi padcu cen in spletne strani izdelati ceneje. Ker pa se da z novimi orodji spletne strani izdelovati hitreje, tudi ta nevšečnost ni zahtevala upada števila tistih, ki spletne strani izdelujejo.
1
21
Koliko stane izdelava spletne strani?
Vrste obiskov spletnih strani - Organic traffic in ostalo
datum objave: 03.05.2021
Vse vrste obiskov oziroma prometa neke spletne strani se da odlično pregledati z orodjem Google Analyser, o katerem smo podrobneje že govorili v treh predhodnih objavah. Če v analizatorju izberemo Pridobitev/Ves promet/Vir/medij, pridemo do želenih podatkov.
1
22
Vrste obiskov spletnih strani - Organic traffic in ostalo
Izdelava spletnih trgovin - Demo verzija spletne trgovine
datum objave: 16.04.2021
Tisti, ki iščejo izdelovalca spletnih trgovin, lahko običajno pogledajo nekaj njegovih referenc, kar je dovolj le toliko, da dobijo okviren vtis o izdelku. Nekateri naredijo še korak naprej in pričnejo postopek nakupa enega ali dveh artiklov, ki ga prekinejo, preden bi bil nakup zaključen. Nikakor pa ne dobijo vpogleda v orodje za vpis prodajnih artiklov v bazo podatkov, kar je za spletne trgovce zelo pomembno.
1
23
Izdelava spletnih trgovin - Demo verzija spletne trgovine
Izdelava spletnih trgovin - Nova generacija studia G-Soft
datum objave: 02.04.2021
Prvotna dejavnost studia G-Soft je bila povsem na začetku samo izdelava spletnih strani. Kmalu pa smo spoznali, da bomo morali delovanje razširiti še na dodatno ponudbo, povezano z dogajanjem na svetovnem spletu. Del te je tudi izdelava spletnih trgovin, ki sicer zahteva več računalniškega znanja, je pa zelo zanimiva.
1
24
Izdelava spletnih trgovin - Nova generacija studia G-Soft
Kako instaliramo orodje Google Analytics na spletno stran?
datum objave: 03.01.2021
Spletna stran ne upraviči svojega obstoja, če je iskalniki ne uvrstijo dovolj pri vrhu zadetkov. Da pa to dosežemo, nam lahko pomaga orodje Google Analytics, s katerim lahko zelo dobro analiziramo spletno stran in obiske na njej, s tem pa jo lahko kar najbolje optimiziramo.
1
25
Kako instaliramo orodje Google Analytics na spletno stran?
Orodje Semrush za testiranje spletnih strani - SEO
datum objave: 18.11.2020
Kljub temu, da nam je orodje Ubersuggest zelo ustrezalo, pa se nam zdi Semrush še nekoliko boljši. Slaba stran zastonjske verzije tega orodja pa je, da ima vsak e-naslov omogočen samo eno testiranje spletne strani na mesec. Ker je to zlasti pri uvajanju izboljšav veliko premalo, se ga da prelisičiti z drugimi e-naslovi, s katerimi se plačljivim uslugam lahko izognemo.
1
26
Orodje Semrush za testiranje spletnih strani - SEO
Vpliv internal links in external links na optimizacijo SEO
datum objave: 01.09.2020
V več zadnjih objavah smo se posvetili povezavam spletnih strani. Omenili smo, da te delimo predvsem na notranje povezave oziroma
internal links in zunanje povezave ali
external links. Razlika med njimi je v tem, da prve veljajo za isto spletno stran, kažejo pa z ene podstrani na drugo, medtem ko druge povezujejo dve spletni strani z različnima domenama.
1
27
Vpliv internal links in external links na optimizacijo SEO
Ali prekinjene povezave ozir. broken links vplivajo na SEO?
datum objave: 12.08.2020
Broken links oziroma prekinjene ali neobstoječe povezave, so tiste, ki ne kažejo nikamor. Delimo jih na notranje in zunanje, do njih pa lahko pride zaradi naslednjih razlogov:
1
28
Ali prekinjene povezave ozir. broken links vplivajo na SEO?
Razmerje med sledljivimi in nesledljivimi povezavami na spletni strani
datum objave: 22.07.2020
V prejšnjih dveh objavah smo razložili sledljive (do-follow) in nesledljive (no-follow) povezave in pri tem med drugim povedali tudi, da sta obe vrsti na spletni strani potrebni. Seveda se sedaj pojavi vprašanje, kakšen je razlog za uporabo enih in drugih, zanima pa nas tudi, če obstaja kako priporočeno razmerje med njima. Prav tako ni vseeno, če so to notranje (internal) ali zunanje (external), znane tudi kot povratne povezave (backlinks). Razumljivo je, da se analiza povezav in s tem smernice za njihovo optimiranje v glavnem ukvarjajo z zadnjimi omenjenimi.
1
29
Razmerje med sledljivimi in nesledljivimi povezavami na spletni strani
Nesledljive povezave spletnih strani oziroma No-follow Links
datum objave: 11.07.2020
Da bi si laže predstavljali razliko med običajnimi povezavami in tistimi, ki niso namenjene sledenju (No-follow links), je najprej potrebno vedeti, kakšen vpliv imajo povezave na optimizacijo za iskalnike (SEO). Pri tem Google upošteva samo povezave na stran od drugod (inbound links), ki koristijo ali pa tudi škodujejo strani, na katero kažejo, na izvorno mesto pa nimajo vpliva.
1
30
Nesledljive povezave spletnih strani oziroma No-follow Links
Zunanje povezave spletnih strani oziroma External Links
datum objave: 03.07.2020
Poleg notranjih povezav obstajajo tudi zunanje oziroma External Links. Če npr. spletna stran vsebuje hyperlink povezavo (href) na drugo spletno stran, je to zunanja povezava, saj kaže na drugo domeno. Včasih je veljalo, da je imela notranja povezava enako težo kot zunanja, kar pa v novejšem času ne drži več. Za boljše rangiranje so bolj pomembne zunanje povezave, ki so sploh najpomembnejša stvar pri vrednotenju spletne strani.
1
31
Zunanje povezave spletnih strani oziroma External Links
Notranje povezave spletnih strani oziroma Internal Links
datum objave: 21.06.2020
Notranje povezave oziroma Internal Links so hyperlink povezave (href), ki omogočajo prehode z ene podstrani na drugo na isti domeni. Uporabljajo se v navigaciji, z njimi pa tudi določimo hierarhijo spletne strani in pomagamo iskalnim avtomatom oziroma pajkom, da imajo boljši pregled čez celo spletno stran. S tem se poveča njena kvaliteta, kar vodi do boljšega rangiranja.
1
32
Notranje povezave spletnih strani oziroma Internal Links
Povezave na spletnih straneh in njihov vpliv na dober SEO
datum objave: 13.06.2020
Na spletnih straneh se nahajajo številne povezave oziroma linki, ki jih spoznamo, če poiščemo v njihovi HTML kodi hiper linke oziroma besedice href. To so atributi oziroma določila, ki se nanašajo na kakšno besedo, besedno vrsto, fotografijo, sliko ali video na prikazani podstrani ali spletni strani.
1
33
Povezave na spletnih straneh in njihov vpliv na dober SEO
Brez prijaznosti do mobilnih naprav ne bo dobrega rangiranja
datum objave: 12.04.2020
Ker je v zadnjih letih odstotek iskanja po svetovnem spletu z mobilnimi napravami občutno številčnejši kot delo z namiznimi računalniki, je obvezno, da so nove spletne strani prijazne do teh naprav. Vzrok za to je preprosto v tem, da imajo skoraj vsi ljudje pri sebi mobilne telefonske aparate ali tablice, s katerimi lahko brskajo po spletu.
1
34
Brez prijaznosti do mobilnih naprav ne bo dobrega rangiranja