Blog G-Soft

Pod tem naslovom bomo redno objavljali prispevke, ki bodo predvsem zanimivi za morebitne stranke, lahko pa bodo na njih našli kaj zanimivega tudi drugi izdelovalci. Prizadevali si bomo, da bodo objave na približno dva tedna, torej v prvih dneh po začetku novega meseca in takoj po zaključeni polovici.

Iskalnik objav bloga

Išči po:
Razvrsti po datumu:
Leto:
Mesec:
Potrdi
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je CTA oziroma Call To Action
Če želite, da bo vaša spletna stran ali spletna trgovina ekonomsko uspešna, morate z nečim privabiti stranke. V ta namen se je uveljavila metoda CTA, ki se jo vgradi na spletno mesto. Toda kaj je CTA oziroma Call To Action? To bomo skušali razložiti v nadaljevanju.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kakšna je vsebina datoteke .htaccess
Z datoteko lahko vplivamo na delovanje spletne strani v številnih primerih, ki jih navajamo v nadaljevanju. Ker z njeno vsebino sporočamo strežniku Apache, kako naj deluje, mu morajo biti ukazi poznani. Zato datoteka vsebuje ukaze, ki so del programskega jezika te vrste strežnikov.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je htaccess file in čemu služi
V programskem paketu spletne strani je tudi tekstovna datoteka .htaccess, s katero sporočamo strežniku Apache, na kakšen način naj stran deluje. Na podlagi te informacije lahko strežnik spletno stran preusmeri na drug URL, zaščiti določene dele spletnega mesta z geslom ali celo blokira določene IP naslove, s katerih se vstopa na spletno stran.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Indeksiranje spletnih strani v 7 korakih
Potem ko je spletna stran izdelana in inštalirana pri izbranem ponudniku, jo moramo prijaviti Googlu. To naredimo s pomočjo orodja Google Search Console GSC, na katerem po registraciji prijavimo URL obravnavane spletne strani. S tem pošljemo Googlu sporočilo, da je na spletu nova spletna stran, ki naj jo indeksira.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Googlovo indeksiranje spletnih strani
Ko je spletna stran narejena in jo instaliramo na splet, jo Googlovi pajki odkrijejo in pregledajo. Do pregleda pride tudi, če spletno stran prijavimo v Google Search Console GSC. Če je s posameznimi podstranmi vse v redu, jih Google indeksira. To pomeni, da jih shrani v svojo bazo podatkov, da bodo prikazane v rezultatih iskanja.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Izbira ponudnika CDN storitev
Kot vemo že iz prejšnjih objav, je hitrost nalaganja vsebine spletne strani na ekran naprave zelo odvisna od razdalje med obiskovalcem strani in strežnikom, na katerem je stran instalirana. Da bi to dosegli, je bilo razvito omrežje Content Delivery Network CDN.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je CDN oziroma Content Delivery Network
V zadnjih dveh objavah smo govorili o AMP spletnih straneh, omenili pa smo tudi, da nam hitrost nalaganja spletne strani občutno pohitri Content Delivery Network oziroma CDN. To je pomembno zlasti v primerih, če strani gledamo z mobilnimi napravami, saj so hitrosti prenosa pri njih manjše.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kako zgradimo preprosto AMP stran
V prejšnji objavi smo odgovorili na vprašanje Kaj je AMP oziroma Accelerated Mobile Pages, sedaj pa si bomo ogledali, kako iz preproste spletne strani izdelamo preprosto AMP stran.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je AMP oziroma Accelerated Mobile Pages
Ker gre za novo generacijo izdelave spletnih strani, ki so predvsem prijazne do mobilnih naprav, navajamo, kaj je AMP in kakšne so prednosti z njim izdelanih strani pred klasičnimi.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je Canonical tag in čemu je namenjen
Za primere, ko spletna stran vsebuje več podstrani z enako vsebino, je bila razvita kanonična oznaka oziroma canonical tag. Pri izdelavi spletne strani moramo označiti, katera podstran je izvorna, da jo lahko Google loči od podstrani s podvojeno vsebino.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Vpliv Domain Authority in Page Authority na rangiranje
Potem ko smo se podrobneje spoznali z DA in PA, nas še zanima, kakšno vliv imata na rangiranje spletne strani. Ali pomembno vplivata na razvrščanje, ali pa so drugi dejavniki bolj pomembni, da dosežemo visoke pozicije pri iskanju z Googlom?
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je Page Authority PA in kako je definiran
Kot Domain Authority DA je tudi faktor Page Authority PA razvila firma Moz, izračuna pa ga za vsako podstran (page) posebej. Vrednost pove, kako uspešno bo podstran uvrščena z iskalniki spletni strani, recimo z Googlom.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je Domain Authority DA in kaj pomeni
Podjetje Moz je razvilo način, po katerem določi, koliko je neka domena vredna. Če se spletna stran bolj verjetno razvrsti med rezultati iskanja, ima višjo vrednost Domain Authority DA. Taka domena je vredna več, z njo pa tudi spletna stran.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kako deluje algoritem Hummingbird
Če hočemo narediti kvalitetno optimizacijo spletne strani SEO, ni več dovolj, da poznamo navodila, ki so bila aktualna še pred nekaj leti. Kar je veljalo nekoč, je sicer uporabno še vedno, moramo pa spletni strani dodati tisto, kar Google od nje pričakuje, da jo bo nagradil z dobro uvrstitvijo.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kršenje Googlovih algoritmov Panda, Penguin in Hummingbird
Pred kakimi dvajsetimi leti so razvijalci vstavljali v besedila spletnih strani veliko število ključnih besed oziroma gesel, da so dosegli boljše uvrstitve z raznimi iskalniki. Kasneje je Google razvil več algoritmov, s katerimi pregleduje, če spletne strani ustrezajo pravilom dobre in zanimive vsebine.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je gostota ključnih besed oziroma keyword density
Ko vpisujemo na spletno stran ustrezno besedilo, moramo vanj vnesti tudi ključne besede oziroma gesla, da bodo iskalniki lažje zaznali vsebino spletne strani. Ob tem se vprašamo, koliko ključnih besed naj vključimo.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je preusmeritev 301 oziroma 301 Redirect
Če bi se zaradi kateregakoli vzroka neko spletno mesto preselilo na drugo mesto, bi obiskovalec pri naslavljanju nanj dobil na ekranu sporočilo, da stran ne obstaja (404 Not Found). Takrat se vprašamo, kako lahko preprečimo take neželene situacije.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kako zavrnemo škodljive povezave - Disavow links
Če hočemo doseči dobro uvrstitev naše spletne strani, mora ta imeti dovolj zunanjih povezav. Njihovo število pa ne zagotavlja, da bomo v tej nameri uspeli. Zavedati se moramo, da nam pomagajo le povezave s kvalitetnih spletnih strani, medtem ko nam slabe lahko škodijo.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Google Penalties in kako kazni odpravimo
Če Google ugotovi, da vsebina neke spletne strani ni v skladu z njegovimi algoritmi, jo kaznuje (Google Penalties). Vzrokov za kaznovanje je lahko več, navedli pa jih bomo v nadaljevanju. Do kaznovanja pride pogosto, če povezave na našo spletno stran niso dobre ali pa ne obstajajo več.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je Title tag in kako se ga optimizira
Na začetku HTML programske kode vsake spletne strani je njen Header, v katerega se zapiše naslov strani kot Title tag. Google priporoča, da vsebuje med 50 in 60 znakov, več pa ne, ker ga drugače skrajša sam. Naslov Title se pri SERP (Search Engine Results Page) izpisu zadetkov poizvedbe izpiše kot prva vrstica in sicer v modri, odebeljeni pisavi.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Napaka 404 Not Found in kako jo odpravimo
Če v Googlovo iskalno okence vtipkamo zahtevo po prikazu neobstoječega naslova URL ali datoteke, ki ne obstaja, se nam na ekranu pojavi izpis 404 Not Found. Napaka nam pove, da smo povezavo s strežnikom sicer vzpostavili, vendar na njem ni tistega, kar bi radi dosegli.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kako odstranimo podstran s spletne strani
Če bi radi spremenili spletno stran, moramo to narediti pravilno. V primeru, da gre samo za spremembo besedila ali slik, je stvar enostavna in ni treba paziti, da bi ravnali napak. Če pa na spletno stran dodamo ali z nje odstranimo kakšno podstran, moramo obvezno narediti novo datoteko sitemap.xml in jo vpisati v orodje Google Search Console GSC.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kako povečamo CTR oziroma Click Through Rate
Preden se poglobimo v razlago, bomo na kratko ponovili prejšnjo objavo pod naslovom Kaj je CTR oziroma Click Through Rate, ki govori o tem, kaj ta faktor sploh je in kako se ga izračuna.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je CTR oziroma Click Through Rate
Odgovor na vprašanje Kaj je CTR oziroma Click Through Rate podaja naslednja definicija. CTR oziroma Click Through Rate je faktor, ki za določeno ključno besedo oziroma geslo pomeni razmerje med številom klikov na določeni zadetek in številom prikazov zadetkov.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kaj je vidnost spletne strani
Ker večina spletnih orodij (Semrush, Seobility, ...) v svojih poročilih o kvaliteti spletne strani podaja poleg trenutne uvrstitve tudi njeno vidnost (website visibility) v odstotkih, bomo v nadaljevanju pogledali, kaj vidnost spletne strani sploh je.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Koliko stane izdelava spletne strani?
V zadnjih letih se je izdelava spletnih strani občutno pocenila, kar je pri iskalcih izdelovalcev privedlo do zadovoljstva, medtem ko se morajo slednji prilagoditi padcu cen in spletne strani izdelati ceneje. Ker pa se da z novimi orodji spletne strani izdelovati hitreje, tudi ta nevšečnost ni zahtevala upada števila tistih, ki spletne strani izdelujejo.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Vrste obiskov spletnih strani - Organic traffic in ostalo
Vse vrste obiskov oziroma prometa neke spletne strani se da odlično pregledati z orodjem Google Analyser, o katerem smo podrobneje že govorili v treh predhodnih objavah. Če v analizatorju izberemo Pridobitev/Ves promet/Vir/medij, pridemo do želenih podatkov.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Izdelava spletnih trgovin - Demo verzija spletne trgovine
Tisti, ki iščejo izdelovalca spletnih trgovin, lahko običajno pogledajo nekaj njegovih referenc, kar je dovolj le toliko, da dobijo okviren vtis o izdelku. Nekateri naredijo še korak naprej in pričnejo postopek nakupa enega ali dveh artiklov, ki ga prekinejo, preden bi bil nakup zaključen. Nikakor pa ne dobijo vpogleda v orodje za vpis prodajnih artiklov v bazo podatkov, kar je za spletne trgovce zelo pomembno.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Izdelava spletnih trgovin - Nova generacija studia G-Soft
Prvotna dejavnost studia G-Soft je bila povsem na začetku samo izdelava spletnih strani. Kmalu pa smo spoznali, da bomo morali delovanje razširiti še na dodatno ponudbo, povezano z dogajanjem na svetovnem spletu. Del te je tudi izdelava spletnih trgovin, ki sicer zahteva več računalniškega znanja, je pa zelo zanimiva.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Kako instaliramo orodje Google Analytics na spletno stran?
Spletna stran ne upraviči svojega obstoja, če je iskalniki ne uvrstijo dovolj pri vrhu zadetkov. Da pa to dosežemo, nam lahko pomaga orodje Google Analytics, s katerim lahko zelo dobro analiziramo spletno stran in obiske na njej, s tem pa jo lahko kar najbolje optimiziramo.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Orodje Semrush za testiranje spletnih strani - SEO
Kljub temu, da nam je orodje Ubersuggest zelo ustrezalo, pa se nam zdi Semrush še nekoliko boljši. Slaba stran zastonjske verzije tega orodja pa je, da ima vsak e-naslov omogočen samo eno testiranje spletne strani na mesec. Ker je to zlasti pri uvajanju izboljšav veliko premalo, se ga da prelisičiti z drugimi e-naslovi, s katerimi se plačljivim uslugam lahko izognemo.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Vpliv internal links in external links na optimizacijo SEO
V več zadnjih objavah smo se posvetili povezavam spletnih strani. Omenili smo, da te delimo predvsem na notranje povezave oziroma internal links in zunanje povezave ali external links. Razlika med njimi je v tem, da prve veljajo za isto spletno stran, kažejo pa z ene podstrani na drugo, medtem ko druge povezujejo dve spletni strani z različnima domenama.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Ali prekinjene povezave ozir. broken links vplivajo na SEO?
Broken links oziroma prekinjene ali neobstoječe povezave, so tiste, ki ne kažejo nikamor. Delimo jih na notranje in zunanje, do njih pa lahko pride zaradi naslednjih razlogov:
fotografija_objave_bloga_naslovna
Razmerje med sledljivimi in nesledljivimi povezavami na spletni strani
V prejšnjih dveh objavah smo razložili sledljive (do-follow) in nesledljive (no-follow) povezave in pri tem med drugim povedali tudi, da sta obe vrsti na spletni strani potrebni. Seveda se sedaj pojavi vprašanje, kakšen je razlog za uporabo enih in drugih, zanima pa nas tudi, če obstaja kako priporočeno razmerje med njima. Prav tako ni vseeno, če so to notranje (internal) ali zunanje (external), znane tudi kot povratne povezave (backlinks). Razumljivo je, da se analiza povezav in s tem smernice za njihovo optimiranje v glavnem ukvarjajo z zadnjimi omenjenimi.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Nesledljive povezave spletnih strani oziroma No-follow Links
Da bi si laže predstavljali razliko med običajnimi povezavami in tistimi, ki niso namenjene sledenju (No-follow links), je najprej potrebno vedeti, kakšen vpliv imajo povezave na optimizacijo za iskalnike (SEO). Pri tem Google upošteva samo povezave na stran od drugod (inbound links), ki koristijo ali pa tudi škodujejo strani, na katero kažejo, na izvorno mesto pa nimajo vpliva.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Zunanje povezave spletnih strani oziroma External Links
Poleg notranjih povezav obstajajo tudi zunanje oziroma External Links. Če npr. spletna stran vsebuje hyperlink povezavo (href) na drugo spletno stran, je to zunanja povezava, saj kaže na drugo domeno. Včasih je veljalo, da je imela notranja povezava enako težo kot zunanja, kar pa v novejšem času ne drži več. Za boljše rangiranje so bolj pomembne zunanje povezave, ki so sploh najpomembnejša stvar pri vrednotenju spletne strani.
Notranje povezave spletnih strani oziroma Internal Links
Notranje povezave oziroma Internal Links so hyperlink povezave (href), ki omogočajo prehode z ene podstrani na drugo na isti domeni. Uporabljajo se v navigaciji, z njimi pa tudi določimo hierarhijo spletne strani in pomagamo iskalnim avtomatom oziroma pajkom, da imajo boljši pregled čez celo spletno stran. S tem se poveča njena kvaliteta, kar vodi do boljšega rangiranja.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Povezave na spletnih straneh in njihov vpliv na dober SEO
Na spletnih straneh se nahajajo številne povezave oziroma linki, ki jih spoznamo, če poiščemo v njihovi HTML kodi hiper linke oziroma besedice href. To so atributi oziroma določila, ki se nanašajo na kakšno besedo, besedno vrsto, fotografijo, sliko ali video na prikazani podstrani ali spletni strani.
fotografija_objave_bloga_naslovna
Brez prijaznosti do mobilnih naprav ne bo dobrega rangiranja
Ker je v zadnjih letih odstotek iskanja po svetovnem spletu z mobilnimi napravami občutno številčnejši kot delo z namiznimi računalniki, je obvezno, da so nove spletne strani prijazne do teh naprav. Vzrok za to je preprosto v tem, da imajo skoraj vsi ljudje pri sebi mobilne telefonske aparate ali tablice, s katerimi lahko brskajo po spletu.
Spletni studio G-SOFT
Britof 231d, 4000 Kranj
051 - 212 886
info@g-soft.si